SÄHKÖAJO-ALUE

VARMUUTTA AJAA MINNE TAHANSA

Sähköinen voima ei tunne rajoja, minne seikkailusi sinua ikinä kuljettaakaan.

YLIVERTAISTA SÄHKÖISTÄ KAUPUNKIAJOA

Range Rover Evoquen jopa 68 km:n sähköinen toimintamatka† kattaa suurimman osan lyhyistä päivittäisistä matkoistasi yhdellä latauksella ja täysin ilman pakokaasupäästöjä. Koska sähkö on yleensä edullisempaa kilometriä kohti laskettuna, se voi säästää sinulle rahaa ajan myötä.
YLIVERTAISTA SÄHKÖISTÄ KAUPUNKIAJOA

KUINKA KAUAS SÄHKÖLLÄ PÄÄSEE?

Tutustu  Land Rover -lataushybridien sähköiseen toimintamatkaan.

UUSI RANGE ROVER -LATAUSHYBRIDI

UUSI RANGE ROVER -LATAUSHYBRIDI

Äärimmäinen Range Rover. Sähköinen toimintamatka jopa 113 km‡ ††.
UUSI RANGE ROVER SPORT PHEV

UUSI RANGE ROVER SPORT PHEV

Vaistomainen, dramaattinen, tinkimätön. Sähköinen toimintamatka jopa 113 km‡††.
RANGE ROVER VELAR -LATAUSHYBRIDI

RANGE ROVER VELAR -LATAUSHYBRIDI

Dramaattinen, monikäyttöinen Range Rover. Sähköinen toimintamatka jopa 61 km‡ †.
RANGE ROVER EVOQUE -LATAUSHYBRIDI

RANGE ROVER EVOQUE -LATAUSHYBRIDI

Kompakti, urbaani Range Rover. Sähköinen toimintamatka jopa 62 km‡ †
DISCOVERY SPORT -LATAUSHYBRIDI

DISCOVERY SPORT -LATAUSHYBRIDI

Monipuolinen pienikokoinen SUV. Sähköinen toimintamatka jopa 60 km‡ ††
DEFENDER-LATAUSHYBRIDI

DEFENDER-LATAUSHYBRIDI

Suorituskykyisin Land Rover.
Sähköinen toimintamatka jopa 51 km‡ ††.

MIKSI SÄHKÖINEN TOIMINTAMATKA POIKKEAA MAINOSTETUSTA?

Mainostettujen lukemien avulla ajajat voivat vertailla autoja keskenään samoissa olosuhteissa. Tämä tapahtuu siten, että autojen valmistajat testaavat ajoneuvoja samojen, standardisoitujen WLTP (World Light Harmonised Test Procedure) -kriteerien mukaisesti ja ilmoittavat niillä saadut lukemat.

WLTP-testien valvotut olosuhteet poikkeavat tosimaailman olosuhteista – nopeus, ulkolämpötila ja kuormatun ajoneuvosi paino – jotka vaikuttavat todellisen toimintamatkaan.
MIKSI SÄHKÖINEN TOIMINTAMATKA POIKKEAA MAINOSTETUSTA?

SÄHKÖISEN TOIMINTAMATKAN MAKSIMOINTI

Todellinen sähköinen toimintamatka poikkeaa yleisesti noin 20 % ilmoitetusta sähköisestä toimintamatkasta. Kun käytössä on kotilatausasema, toimintamatkan ei pitäisi koskaan olla ongelma lyhyillä etäisyyksillä, mutta sen päivittäiseen maksimointiin on joitakin helppoja tapoja.

AJONEUVON ESIVALMISTELU

AJONEUVON ESIVALMISTELU

Esivalmistelussa Land Roverin -ajoneuvosi matkustamo ja akku lämmitetään tai jäähdytetään sen ollessa liitettynä verkkovirtaan. Tämä säästää akun varausta ja maksimoi toimintamatkan.
AJONOPEUS

AJONOPEUS

Tasaisella nopeudella ajaminen – useiden voimakkaiden kiihdytysten ja jarrutusten sijasta – auttaa säästämään sähköistä toimintamatkaa.
ECO-TILA

ECO-TILA

Eco-tila helpottaa toimintamatkan optimointia matkan aikana. Se säästää energiaa ja maksimoi toimintamatkaa säätämällä joitakin asetuksia, kuten matkustamon lämpötilaa ja ilmanvaihtoa.
REGENERATIIVINEN JARRUTUS

REGENERATIIVINEN JARRUTUS

Kun nostat jalkasi lataushybridin kaasupolkimelta, älykäs regeneratiivinen jarrutusjärjestelmä hidastaa ajoneuvon nopeutta miellyttävällä tavalla ja käyttää tästä syntyneen energian toimintamatkan pidentämiseen. Jarrun käyttäminen lisää kerätyn energian määrää.

LÖYTÖRETKI SÄHKÖ- JA HYBRIDIAUTOJEN MAAILMAAN JATKUU

SÄHKÖ- JA HYBRIDIAUTOJEN AKKUTEKNOLOGIA

SÄHKÖ- JA HYBRIDIAUTOJEN AKKUTEKNOLOGIA

Perehdy lataushybridiemme sähköisestä tehosta vastaavaan ympäristöä säästävään teknologiaan ja sen kestävän tulevaisuuden agendaan.
lataaminen

lataaminen

Tutustu lataushybridisi lataamiseen kotona tai määränpäässä – kaikki tärkeimmät tiedot latausajoista kustannussäästöihin.

Sähköinen toimintamatka on laskettu sarjatuotantoisella ajoneuvolla ja vakioitua reittiä käyttämällä. Saavutettu toimintamatka riippuu ajoneuvon ja akun kunnosta, varsinaisesta reitistä, ympäristötekijöistä ja ajotyylistä.

Annetut arvot on laskettu NEDC2-menetelmän mukaisesti valmistajan ilmoittamista virallisista WLTP-testituloksista täyteen ladatulla akulla EU-lainsäädännön mukaisesti. Vain vertailutarkoituksiin. Todelliset lukemat voivat poiketa lasketuista. CO2Polttoainetaloudellisuuden, energiankulutuksen ja toimintamatkan lukemat voivat vaihdella ajotyylin, ympäristön olosuhteiden, kuorman, rengasvalinnan ja lisävarusteiden kaltaisista tekijöistä riippuen. NEDC2-testitulokset on laskettu viranomaisten käyttämällä kaavalla WLTP-lukemista vanhaa NEDC-menetelmää mukaillen. Oikea verotus voidaan laskea näiden lukemien perusteella.

††Annetut arvot on laskettu valmistajan ilmoittamista testituloksista täyteen ladatulla akulla EU-lainsäädännön mukaisesti. Vain vertailutarkoituksiin. Todelliset lukemat voivat poiketa lasketuista. CO2, polttoainetaloudellisuuden, energiankulutuksen ja toimintamatkan lukemat voivat vaihdella ajotyylin, ympäristön olosuhteiden, kuorman, rengasvalinnan, lisävarusteiden, todellisen reitin ja akun tilan kaltaisista tekijöistä riippuen. Toimintamatkan lukemat on laskettu sarjatuotantoisella ajoneuvolla ja vakioitua reittiä käyttämällä.