RAJAT YLITTÄVÄÄ INNOVAATIOTA

Epätavallisempaan elämään.
Heltymättömästä pyrkimyksestämme poikkeukselliseen syntynyt Range Rover Sport SV on jännittävä uusi ilmaisu rajoja ylittävästä innovaatiosta.

RANGE ROVERIN KAIKKEIN DYNAAMISIN JOUSITUSJÄRJESTELMÄ

Valjasta SV:n koko suorituskyky hallintaasi.

6D Dynamics -jousitusjärjestelmässä perinteiset kallistuksenvakaajat on korvattu hienostuneella hydraulisella piirillä, mikä tarjoaa poikkeuksellisen kallistuksenvakauksen ja vähentää merkittävästi ajoneuvon pituuskallistusta kiihdytyksen ja jarrutuksen aikana. Tämä lajissaan maailman ensimmäinen järjestelmä vakauttaa niin tehokkaasti, että sen avulla voidaan saavuttaa 1,1 g-voiman sivuttaiskiihtyvyys ajoneuvon jokasäänrenkailla.

Tuloksena on kaikkien aikojen sykähdyttävin Range Rover Sport.

Perinteiseen kallistuksenvakaajaan verrattuna 6D dynamics -jousitus on paitsi 8 kg kevyempi, se myös reagoi älykkäästi erilaisiin ajotyyleihin. Se tarjoaa monipuolisen valikoiman ajohetkellä vallitsevia ympäristön olosuhteita vastaavia ohjausominaisuuksia.

Uudessa SV-mallissa on ainutlaatuiset kallistus- ja nyökkäysjäykkyyden, sekä kompression ja iskunvaimennuksen kalibroinnit, ja auton koria voidaan laskea 15 mm alemmas äärimmäisen dynaamisen ajon varmistamiseksi.

Koska ajoneuvo on vakaampi ja sen paino jakautuu tasaisemmin, enemmän jarrutehoa kanavoituu taakse, mikä parantaa jarrutuksen suorituskykyä.

Tätä on ylivertainen ajomukavuus ja suorituskyky, jota voit odottaa Range Roverilta, sekä urheiluautoille tyypillinen vähäisempi kallistus ja jäykkyys.

ENSIMMÄINEN 23 TUUMAN HIILIKUITUVANNE

Merkittävää säästöä painossa sekä vahvuutta ja jäykkyyttä. SV:n 23-tuumaisesta hiilikuituvanteesta löytyvät kaikki ajodynamiikan rajoja ylittävät ominaisuudet. Niiden takana on kolmen vuoden ankaran kehitystyö ja testaus, ja ne edustavat herpaantumatonta pyrkimystä poikkeuksellisen saavuttamiseen.

Innovatiivinen viisipuolainen rakenne – joka on mahdollinen edistyneen kerrostettuja hiilikuitupunoksia käyttävän tekniikan ansiosta – säästää 21 kg painoa rengassarjaa kohti taottuun alumiiniseen sarjaan verrattuna. Tämä materialisoituu nopeampina kiihdytyksinä ja hidastuksina, parantuneena ketteryytenä ja polttoainetehokkuutena.


Innovatiivisen hiilikuitukomposiittirakenteen ja valuprosessin ylivertainen vahvuus ja jäykkyys tarkoittavat samalla parempaa ohjauksen vakautta. Kyseessä on vanne, joka ylittää ajodynamiikan rajoja ja parantaa ajonautintoa niin maanteillä kuin maastossakin.


Saatavana on punosrakenteen paljastavia kiiltäväpintaisia ja satiiniviimeisteltyjä vaihtoehtoja, joiden sävytys sopii yhteen ajoneuvosi värin kanssa.

KAIKEN KRUUNAAVA RENKAIDEN HALLINTA

Range Rover Sport SV on historian ensimmäinen Range Rover, jossa käytetään eri akseleilla eri rengaskokoa – edessä 285 mm ja takana 305 mm –mikä tarjoaa enemmän pitoa ja paremman hallinnan.

HIILIKUITU-KERAAMISET JARRUT.
ENSIMMÄISENÄ RANGE ROVERISSA.

Range Rover SV:ssä on yhteistyössä maailman jarruteknologian johtavan yrityksen Brembon kanssa kehitetty ainutlaatuinen Integrated Power Booster (IPB) -jarrujärjestelmä, joka takaa verrattoman pysäytystehon.


Tehokas järjestelmä saavuttaa parannetun kuumuuden kestävyyden ja ainutlaatuisen paineen jakautumisen, poikkeuksellisen jarrutustehon, vähäisen häipymän ja hitaamman kulumisen. SV-tiimin kalibroima järjestelmä tarjoaa Range Roverin kaikkien aikojen vasteellisimman poljintuntuman.

Formula 1 -sarjassa käytetystä tekniikasta sovelletut 440 mm:n jarrulevyt ovat suurimmat, mitä on koskaan asennetut sarjavalmisteiseen ajoneuvoon.


Suuren mekaanisen vahvuuden ja kestävyyden takaavia kevyitä keraamisia materiaaleja on vahvistettu hiilikuidulla ja ylimääräisellä, levyn molemmilla pinnoilla olevalla keraamisella kitkakerroksella. Järjestelmän jousittamatonta massaa on vähennetty yhteensä merkittävät 34 kg.

Rata-ajossa syntyvästä intensiivisestä kuumuudesta huolimatta – jarrut on testattu kaksi kertaa AMS (Automotive Sport) -vaatimuksia vastaavilla lukemilla – ainutlaatuinen kahdeksanmäntäinen ristikkäisrakenteinen jarrulaitteisto takaa ihanteellisen paineen jakautumisen koko jarrupalalle ja monia urheiluautoja alhaisemman häipymän.

Jarrusatulan SV-värivalikoimasta valittavissa oleva pintaväritys harmonisoi ne ajoneuvosi ulkovärin kanssa. Järjestelmä näyttää ja tuntuu yhtä dynaamiselta.

KAIKKIEN AIKOJEN VOIMAKKAIN RANGE ROVER.

Koe SV:n eksklusiivinen suorituskyky.


Range Rover Sport SV:n ainutlaatuinen 4,4-litrainen V8 MHEV -bensiinimoottori tuottaa pulssia nostattavat 635 hevosvoimaa tehoa, 800 Nm vääntöä ja se kiihtyy 0–100 km/h:ssa 3,6 sekunnissa

Rinnakkaisten kaksoisturboahtimien avustama moottori tuottaa vasteellista tehoa koko kierrosalueella ja varmistaa Range Rover Sport SV:n tehostetun ajettavuuden, huipputehon ja tehokkuuden, joka jättää varjoonsa kaikki aiemmat V8-Range Roverit.

Sylintereissä on käytetty ruiskutuspinnoitustekniikkaa, jossa aiemmin käytetyt teräksiset ratkaisut korvataan äärimmäisen ohuella metallurgisella ruiskutuksella. Tämä vähentää painoa ja kitkaa tehostaen samalla lämmön siirtymistä ja termistä tehokkuutta. Valvetronicin säädettävä imujärjestelmä ja kaksinkertainen venttiilien ajoituksen VANOS-järjestelmä täydentävät nokan toimintaa parhaan mahdollisen palamisen varmistamiseksi.

Dynamic Launch -tilassa MHEV-järjestelmä lisää suorituskykyä sähköisesti ajoneuvon kaikkein vasteellisimman kiihdytyksen tarjoamiseksi.

Range Roverin ääni vastaa sen ajo-ominaisuuksia. Aktiivisessa pakojärjestelmässä on kaksivaiheiset, elektronisesti ohjatut venttiilit, jotka tuottavat määrätietoisen, mukautuvan pulssin pienemmillä kaasuttimen avauksilla.

Kun SV-tila on valittuna, kartoitus vaihtuu suorituskykykeskeisemmäksi, jolloin pakoventtiilit voivat olla auki ja pysyä auki useammin. Moottorin nopeuden kasvaessa ja ilmavirran lisääntyessä ja vakiintuessa SV:n rapea ja tinkimätön luonne pääsee resonoimaan koko teatraalisella voimallaan.

ÄÄRIMMÄISEN UPOTTAVA ÄÄNENTOISTO

Tunne musiikin flow koko kehollasi. Tavallisia kaiuttimia tuntuvamman ja laajemman äänialan tarjoavien SV Body and Soul -etuistuimien SUBPAC™-teknologia muuntaa äänen syvästi mukaansatempaavaksi ja vivahteikkaammaksi fyysiseksi bassoksi.

Musiikkituottajien ja äänisuunnittelijoiden maailmanlaajuisesti käyttämä värähdystaktiilinen SUBPAC™-teknologissa yhdistyvät AI-optimoiva ohjelmisto, kaksi haptista vahvistinta ja neljä sisäänrakennettua lähetintä.

Ne täydentävät ajoneuvon 29 kaiuttimella varustettua Meridian Signature Sound -äänentoistojärjestelmää. Kyseessä on autoteollisuuden äänentoiston täydellinen vallankumous, joka mullistaa musiikin kokemuksesi.

Body and Soul Seat -istuimien kuuden wellness-tilan – valittavana on kaikkea rauhoittavan ja virkistävän välittä – on todistettu biometrisissä kokeissa tarjoavan mitattavissa olevia etuja matkustajille, mukaan lukien stressin lievittyminen ja keskittymiskyvyn parantuminen.

Intuitiivisilla turvallisuusvaroituksilla tuetut SV Body and Soul Seat -istuimet tuovat upottavan, henkilökohtaisen mediakokemuksen jokaiselle matkalle.

LÖYTÖRETKI JATKUU

UUSI RANGE ROVER SPORT SV

UUSI RANGE ROVER SPORT SV

Lumoava, dynaaminen, itsevarma.
SPECIAL VEHICLE OPERATIONS

SPECIAL VEHICLE OPERATIONS

Verratonta ylellisyyttä. Ainutlaatuista suorituskykyä.
RANGE ROVER SPORT -MALLIT

RANGE ROVER SPORT -MALLIT

Uusin kokoelma.

*Jopa 800 Nm vääntö ja kiihtyvyys 0–100 km/h 3,6 sekunnissa, kun käytössä on moottori ja MHEV-tekniikka sekä dynaaminen kiihdytysominaisuus ja kun ajoneuvo on varustettu hiilikuituvanteilla ja -jarruilla.