Land Rover -lataushybridillä (PHEV) suurin osa latauksista tapahtuu mukavasti kotona.
Se on yleensä edullisin ja mukavin tapa lataamiseen – ja yhtä vaivaton kuin puhelimesi liittäminen laturiin – eikä sinun tarvitse koskaan käydä kaupungilla bensapumpulla.
DC-pikalaturien – joita löytyy yleensä valtateiden huoltoasemilta ja pääväylien varrelta – lukemat on laskettu 80 prosentin lataustilaan asti. Tämä johtuu siitä, että latausnopeus hidastuu huomattavasti 80 prosentin jälkeen akun suojaamiseksi ja sen käyttöiän optimoimiseksi.
Ajoneuvo | Suurin sähköinen toimintamatka | AC-kotilataus ja julkiset latauspisteet (7 kW) 0–100 % | DC-pikalataus (50 kW) 0–80 % |
Uusi Range Rover -lataushybridi | Sähköinen toimintamatka jopa 121 km (75 miles)‡ †† | Alkaen 5 tuntia2 | Alkaen 60 minuuttia2 |
Uusi Range Rover Sport -lataushybridi | Sähköinen toimintamatka jopa 113 km (70 miles)‡ †† | Alkaen 5 tuntia2 | Alkaen 40 minuuttia2 |
Range Rover Velar -lataushybridi | Sähköinen toimintamatka jopa 61 km (38 miles)‡ †† | Alkaen 2 tuntia 16 minuuttia2 | Alkaen 30 minuuttia2 |
Range Rover Evoque -lataushybridi | Sähköinen toimintamatka jopa 62 km‡ †† | Alkaen 2 tuntia 12 minuuttia2 | Alkaen 30 minuuttia2 |
Discovery Sport -lataushybridi | Sähköinen toimintamatka jopa 60 km‡ †† | Alkaen 2 tuntia 12 minuuttia2 | Alkaen 30 minuuttia2 |
Defender -lataushybridi | Sähköinen toimintamatka jopa 43 km‡ †† | Alkaen 2 tuntia 30 minuuttia2 | Alkaen 30 minuuttia2 |
‡Sähköinen toimintamatka on laskettu sarjatuotantoisella ajoneuvolla ja vakioitua reittiä käyttämällä. Saavutettu toimintamatka riippuu ajoneuvon ja akun kunnosta, varsinaisesta reitistä, ympäristötekijöistä ja ajotyylistä.
†Annetut arvot on laskettu NEDC2-menetelmän mukaisesti valmistajan ilmoittamista virallisista WLTP-testituloksista täyteen ladatulla akulla EU-lainsäädännön mukaisesti. Vain vertailutarkoituksiin. Todelliset lukemat voivat poiketa lasketuista. CO2Polttoainetaloudellisuuden, energiankulutuksen ja toimintamatkan lukemat voivat vaihdella ajotyylin, ympäristön olosuhteiden, kuorman, rengasvalinnan ja lisävarusteiden kaltaisista tekijöistä riippuen. NEDC2-testitulokset on laskettu viranomaisten käyttämällä kaavalla WLTP-lukemista vanhaa NEDC-menetelmää mukaillen. Oikea verotus voidaan laskea näiden lukemien perusteella.
††Annetut arvot on laskettu valmistajan ilmoittamista testituloksista täyteen ladatulla akulla EU-lainsäädännön mukaisesti. Vain vertailutarkoituksiin. Todelliset lukemat voivat poiketa lasketuista. CO2, polttoainetaloudellisuuden, energiankulutuksen ja toimintamatkan lukemat voivat vaihdella ajotyylin, ympäristön olosuhteiden, kuorman, rengasvalinnan, lisävarusteiden, todellisen reitin ja akun tilan kaltaisista tekijöistä riippuen. Toimintamatkan lukemat on laskettu sarjatuotantoisella ajoneuvolla ja vakioitua reittiä käyttämällä.
1Vain yhteensopivissa älypuhelimissa. Riippuu kolmannen osapuolen palveluntarjoajien alustojen saatavuudesta ja matkapuhelimen kentästä.
2Latausajat vaihtelevat useista tekijöistä johtuen. Näitä ovat muun muassa akun ikä, kunto, lämpötila, varaustila latauksen alkaessa, käytetty latauslaitteisto ja latauksen kesto.