UUDISTUNUT RANGE ROVER: ÄÄNETÖNTÄ LUKSUSTA

UUDISTUNUT RANGE ROVER: ÄÄNETÖNTÄ LUKSUSTA
  • Uudistuneen Range Roverin päivitetty matkustamo tarjoaa vertaansa vailla olevaa hienostuneisuutta, matkustitpa sitten työ -tai vapaa-ajalla.
  • Uusi ladattava PHEV hybridi:
    • Kokonaistehoa 404 hv (297 kW) ja vääntöä 640 Nm
    • Yhdistetty kulutus: 2.8 l/100km, (NEDC-mittaustavan mukaan)
    • CO2- päästöt: 64g/km (NEDC-mittaustavan mukaan)
    • Toimintasäde pelkällä sähköllä: 51km
    • Akkujen latausaika pikalatauspisteessä 2 tuntia ja 45 minuuttia
  • Elegantti ja intuitiivinen Touch Pro Duo infotainment –järjestelmä kahdella teräväpiirtokosketusnäytöllä toimii kuin digiajan hovimestari  
  • Uusi 565 hevosvoimainen Range Rover SV Autobiography Dynamic yhdistää ylellisen sisustuksen kompressoriahdetun V8 moottorin suorituskykyyn (0-100 km/h 5,4 sekuntia)
     

Enemmän kuin koskaan, Range Rover edustaa luksusmatkustamisen huippua, tehden jokaisesta matkasta ainutlaatuisen kokemuksen olitpa matkustajana tai sitten itse ratissa. 

Range Rover luotiin 50 vuotta sitten, jolloin tarvittiin auto, joka oli tarpeeksi kyvykäs maatilalle mutta myös tarpeeksi tyylikäs kaupunkiajoon. Siitä lähtien Range Rover on toiminut tiennäyttäjänä, vertaistansa vailla olevana monipuolisena ja ylellisenä maasturina. 

Uusin teknologia on ajanut Range Roverin kehitystä, ladattava PHEV hybridi tarjoaa kestävää luksusta entistä tehokkaammin ja kyvykkäämmin. Auton ulkoinen muotoilu on kehittynyt, sisätilojen mukavuuteen on panostettu ja uusia teknologioita on lisätty matkustamoon. Uudet istuinrakenteet mahdollistavat 24-toimintoiset istuinsäädöt leveämmillä ja syvimmillä pehmusteilla. Käsinojiin on myös lisätty lämmitys. Takana täysin uudelleen suunniteltu matkustamo ja istuinjärjestelyt luovat takamatkustamosta rauhallisen pyhäkön ilman että tavaratilan koosta olisi jouduttu tinkimään.

Jos työskentelet takapenkillä, autosta löytyy 17 erilaista yhdyspistettä aina perinteisestä sähköpistokkeesta, USB-, HDMI- ja 12-volttiseen pistokkeeseen. 4G Wifi laajakaista* mahdollistaa jopa 8 laitteen käytön samanaikaisesti. Myös matkustamon säilytysjärjestelmät on suunniteltu business-matkustajaa silmällä pitäen. Ylellisten takapenkkien 25 vaihtoehdon kuuma kivi –hierontatekniikkaa hyödyntävä ohjelma on räätälöity rentoutumista varten.  

* Laajennetut InControl toiminnot tulevat myyntiin markkina-aluekohtaisesti seuraavan mallivuoden aikana.

Gerry McGovern, Chief Design Officer, Land Rover
“Asiakkaamme kertoivat hyvin selkeästi mitä he haluavat uudelta Range Roverilta. ’Älkää muuttako sitä, tehkää siitä vaan parempi’, he kertoivat meille. Tästä johtuen kaikki mitä olemme tehneet on tähdännyt lippulaiva-SUV-mallimme parantamiseen. Tämä neljännen sukupolven Range Rover on hienoin automme mallin 50-vuotisessa historiassa.”

Uusi Jaguar Land Roverin historian kehittynein infotainment-järjestelmä on saumattomasti integroitu auton sisustukseen. Touch Pro Duo, koodinimeltään ’Blade’ yhdistää kaksi 10-tuumaista teräväpiirtokosketusnäyttöä täydellisessä harmoniassa. Informaation voi siirtää pyyhkäisemällä yhdeltä näytöltä toiselle, mikä tekee tietojen asettelusta on erittäin intuitiivista. Näytöt ovat kiehtovia käyttää ja niiden toiminnallisuus hakee vertaistaan.  

Tehokas uusi Range Rover P400e tarjoaa kestävää suorituskykyä yhdistämällä 300 hv:n 2.0-litraisen 4-sylinterisen Ingenium bensiinimoottorin 116 hv:n sähkömoottoriin.
Yhdistelmä tuottaa 404 hv (221 kW) kokonaistehon, joka yhdessä jatkuvatoimisen älykkään nelivedon kanssa mahdollistaa 6,8 sekunnin kiihtyvyyden (0-100 km/h) ja huippunopeuden 220 km/h.  

Vaikuttava 640Nm vääntö, uusi voimansiirto tarjoaa dynaamista suorituskykyä ja perinteistä Range Roverin suorityskykyä, mukavuutta ja hienostuneisuutta. Kiitos sähköisen voimansiirron, Range Rover P400e:n CO2 –päästöt ovat vain 64g/km (NEDC) ja sen toimintasäde pelkän sähkön voimin on 51km. Ensimmäistä kertaa valitsemalla Land Roverin lippulaivan asiakkaat voivat ajaa ilman ajonaikaisia päästöjä.

Nyt asiakkaiden ei tarvitse enää valita. Sama auto tarjoaa äänetöntä hienostuneisuutta, lyömättömät maasto-ominaisuudet ja sillä voi myös ajaa kaupunkien ruuhka-alueille, joissa on CO2-rajat.  

Voimansiirron tarkkuus ja kontrolli tekevät uudella Range Roverilla ajosta nautintoa kaikilla ajopinnoilla. Land Roverin Terrain Response 2 teknologian ainutlaatuinen kalibrointi jakaa älykkäästi ja tarkasti voimaa kaikille neljälle pyörälle sähkömoottorilta, joka tuottaa maksimaalisen väännön heti liikkeellelähdöstä. Tämä mahdollistaa kuljettajalle täyden kontrollin myös hitaassa maastoajossa ja vahvistaa entisestään Range Roverin monikäyttöisyyttä ja helppokäyttöistä kyvykkyyttä. 

Uusi Range Rover on suunniteltu ja muotoiltu Iso-Britanniassa Jaguar Land Roverilla ja sitä tullaan valmistamaan yhtiön tehtailla Solihulissa. Uudistunut 2018 Range Rover saapuu markkinoille alkuvuodesta ja uudet hybridimallit kevään kuluessa. Paikalliset hinnat julkistetaan lokakuun aikana.


 

© Inchcape Motors Finland Oy

Haluaisitko auttaa meitä parantamaan sivustoamme vastaamalla lyhyeen kyselyymme?

Land rover

500 merkkiä jäljellä

Kiitos arvokkaasta palautteestasi